הזעזוע של משבר הקורונה מוביל לשינוי דרמטי בכלים ובתכונות שנדרשים ממנהל על מנת לייצר אסטרטגיה לארגון אותו הוא מוביל.
מנהלים בארגונים גדולים עובדים בצורה מסודרת: חזון, אסטרטגיה, יעדים, בקרות. אך בשנת 2020 כל תורות הניהול עמדו למבחן, כשהמציאות הקיצונית עקב משבר הקורונה הפכה ארגונים על פיהם.
"אם תוכנית אסטרטגית ניסתה להניח מה יהיה עוד חמש שנים, ולגזור מזה אחורה מה צריך לעשות בעוד ארבע שנים, בעוד שנתיים, ובשנה הקרובה – החשיבה הזו כבר לא רלוונטית", טוען אודי אהרוני,
כשהשינוי כל כך דרסטי וכל כך מהיר, מנהל צריך איכויות אחרות על מנת לנווט את הארגון.
"כעת צריך לחשוב אסטרטגית בשני צירים במקביל – איך אני צולח את הרבעון הבא, ואיך אני רלוונטי בעוד חמש שנים". מסביר אהרוני.
דווקא כעת, בעת הסערה, זה הזמן לקחת סיכונים שלא מעמידים את הישרדות הארגון בסכנה, ולבדוק כיווני התפתחות חדשניים.
הסיבה לכך – השינוי שנוצר בעקבות הקורונה כאן בכדי להישאר, והשיבושים שמלווים את עולם העסקים, רק ילכו ויהפכו תכופים יותר
אודי אהרוני, מנכ"ל להב ומנהל אקדמי של קורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה
הפודקאסט פורסם לראשונה בכלכליסט
'להב – פיתוח מנהלים' עוזרים לך לפתח כישורים מתאימים עם קורסים למנהלים.