פתח תפריט נגישות

מודל Myers-Briggs Type Indicator® הוא אחד מכלי ניתוח האישיות הפופולריים ביותר . הוא בשימוש על ידי יותר מ 88 אחוזים מחברות Fortune 500, ב 115 מדינות, זמין ב 29 שפות והפך לכלי המוביל לפיתוח מנהלים.ות וא.נשים ברחבי העולם. עם יותר מ 70 שנה של תובנות מבוססות מדע ומחקר, מודל MBTI הוא כלי מוביל לפיתוח מקצועי ופיתוח אישי. הוא מהווה שפה חיובית להבנה והערכה של ההבדלים הקיימים בין אנשים. עם תובנות מעשיות שקל להבין וליישם. המודל סייע לאלפי ארגונים ומיליוני אנשים ברחבי העולם לשפר את אופן התקשורת, הלמידה והעבודה שלהם.


מודל אשר מהווה שפה חיובית להבנה והערכה של ההבדלים הקיימים בין אנשים

השאלון פותח במקור על ידי קתרין קוק בריגס (1875–1968) ובתה איזבל בריגס מיירס (1897-1980) בהתבסס על תאוריות האישיות של הפסיכולוג קרל גוסטב יונג, כפי שפורסמו בספרו "Psychological Types” משנת 1921. על פי יונג, לאדם יש ארבע פונקציות פסיכולוגיות דרכן הוא חווה את העולם:  תחושה, אינטואיציה, חשיבה ורגש. עבור כל אדם, אחת מארבע הפונקציות היא דומיננטית רוב הזמן ומהווה את טיפוס האישיות המאפיין אותו.

בזמן מלחמת העולם השנייה בריגס ומיירס החלו לפתח שאלון דיווח עצמי אשר יחשוף את טיפוס האישיות של האדם על בסיס התאוריה של יונג, מתוך האמונה כי ידע זה יוכל לסייע לנשים,  אשר נכנסו לראשונה בחייהן לשוק העבודה בתעשייה האמריקנית. השאלון התפתח לגרסאות משופרות יותר לאורך השנים ופורסם לראשונה בשנת 1962. בריגס ומיירס חברו לחברת CPP קיצור של 'Consulting Psychologists Press' על מנת להפיץ בעולם את העבודה עם השאלון באופן מקצועי. בשנת 2019  שינתה חברת CPP את שמה ל  The Myers Briggs Company.

MBTI בעולם

השאלון משמש לעיתים קרובות בתחומי פדגוגיה, הכשרה למנהיגות, פיתוח צוותים ותקשורת בינאישית, הכוונה לקריירה, יחסים במשפחה ופיתוח אישי. כיום, כ-2.5 מיליון איש מוערכים בארצות הברית מדי שנה על פי השיטה. 89 מתוך 100 החברות המובילות בארצות הברית, על פי מגזין Fortune, משתמשות בשיטה זו להערכה במודל לפיתוח מנהלים וצוותים. הוא קיים ב-115 מדינות ותורגם ל-29 שפות. בישראל מודל MBTI נפוץ מאוד בכל הקשור לפיתוח מנהלים וצוותים בארגונים המובילים במשק כמו גם פיתוח מפקדים בכירים במטה ובסיירות מובחרות בצה"ל.

MBTI בישראל

בשנת 2014  הוקם המרכז הישראלי ל-MBTI על ידי יואב לוי.  המרכז מהווה סניף רשמי של החברה האמריקאית ומטרתו לקיים בישראל את תכנית ההסמכה הבינלאומית המכשירה אנשי מקצוע לעבוד עם השאלון והמודל. המרכז הישראלי ל-MBTI מהווה מקור ידע ואסמכתה מקצועית בכל הקשור ב-MBTI  ושומר על האתיקה המקצועית בעבודה עם המודל. בנוסף, הוא מנהל את הקשר ופיתוח הידע עם כל קהילת המוסמכים בישראל המונה מאות אנשי מקצוע. השנה איחדו כוחות לראשונה להב פיתוח מנהלים והמרכז הישראלי ל MBTI ויקימו יחדיו את תכנית ההסמכה באוניברסיטת ת"א.

קורס הסמכת MBTI מכין אתכם להשתמש ולעבוד עם מודל ה MBTI ומאפשרת הבנה טובה יותר של סגנון המנהיגות והניהול שלכם ושל אחרים. התכנית אינטראקטיבית ומייצרת הרבה הזדמנויות לתרגול הכלים במגוון רב של מצבים: צוות, אחד על אחד, עבודה מול קבוצה, או ליווי ואימון אישי. התכנית מתאימה למגוון אנשי מקצוע, בהתאם לשימושים במודל: ייעוץ ופיתוח ארגוני, משאבי אנוש, פיתוח הדרכה, הכוונה תעסוקתית, ייעוץ קריירה אימון אישי, זוגי, משפחתי, ותעסוקתי.  עם קבלת ההסמכה, תעשיר את עצמך , תתפתח וגם תשפר את ביצועי האנשים, הצוותים, והארגון בו אתה עובד. ההתפתחות המקצועית שלך תסייע לאחרים להיות במיטבם.


הקורסים הקרובים בלהב פיתוח מנהלים

>> קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה
>> קורס ניהול ESG בארגונים
>> קורס ניהול פיננסי ודו"חות כספיים
>> הסמכת MBTI
>> קורס ניהול משא ומתן
>> קורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה

המאמר נכתב על ידי יואב לוי

מתמחה בליווי חברות בתהליכי צמיחה ושינויים ארוכי טווח, תוך מיקוד בבניית תשתיות ניהוליות כגון: מבנים ארגוניים, balanced scorecard, הטמעת שגרות עבודה וממשקים, ופיתוח שדרות הניהול.


מאמרים מאת יואב לוי


יואב לוי מרצה בתכניות

  • פיתוח מנהלים.ות

    האתגרים הניהוליים בפניהם מתמודדים מנהלים.ות משנים את פניהם וגדלים מדי יום. מומחיות מקצועית והיכולת לגרום לדברים לקרות נותרו חשובות אך...

    ימי ב׳ 16:00-20:15
    10 מפגשים
  • חדש

    הסמכת MBTI

    מודל MBTI להתפתחות אישית מבוסס על תורת טיפוסי האישיות של הפסיכולוג השוויצרי קרל יונג. הוא מהווה שפה נוחה ולוגית הן...

    ימי ב׳ 09:00-18:00
    4 מפגשים