פתח תפריט נגישות
טרנספורמציה וחדשנות ניהולית בעידן הקורונה | יורי גנקין

נגיף הקורונה שהגיח לחיינו בתחילת שנת 2020 שינה את העולם כולו ללא היכר – החל מהמסכות שעיטרו את פנינו (לפחות בישראל – עד לאחרונה) – וכלה במגבלות הריחוק החברתי והחיסונים שהחזירו את כולנו לשגרה. בה בעת, אחד התחומים שעבר את המהפכה המשמעותית ביותר בשנה האחרונה הוא זה המקצועי משום שבחסות הקורונה והתלות המוגברת באמצעי התקשורת והשיווק הדיגיטליים – יותר ויותר חברות מבינות היום יותר מתמיד שהטרנספורמציה הדיגיטלית היא צו השעה.


מהם 5 המרכיבים עליהם מבוססת הטרנספורמציה הדיגיטלית?

טרנספורמציה דיגיטלית היא כבר מזמן לא רק פנייה לאפיקי שיווק ופרסום דיגיטליים (מרכיב קריטי בפני עצמו), אלא בראש ובראשונה הטמעה של דפוסי התנהגות ועבודה חדשניים השמים במרכזם את חווית הלקוח הדיגיטלית החדשה – חוויה רב-ערוצית חלקה ונטולת הפרעות המאפשרת ללקוחות שלכם לקבל שירותים או מוצרים איכותיים באמצעות מסע לקוח פשוט, שקוף – ובעיקר מהנה.

הלקוח הדיגיטלי בימינו הוא לקוח שמגיע עם תיאום ציפיות ברור המבוסס על כמיהה לחוויה טובה יותר, מהירה יותר – ואיכותית יותר ואילו העסקים מחויבים להפגין חשיבה יצירתית וגמישות מחשבתית במטרה לספק להם את מבוקשם – על אחת כמה וכמה נוכח כמות המתחרים יוצאת הדופן כמעט בכל נישה עסקית שהיא.

דוגמה מצוינת לגמישות המחשבתית הזו ניתן היה לראות במהלך המרשים של חברת היוקרה מייקל קורס שנאלצה לסגור את כל סניפיה הפיזיים בסין עם תחילת התפרצות הנגיף. מיד לאחר מכן, עברה החברה להצגת מוצריה ב-TMALL (מרחב קמעונאי מקוון הפועל בסין) – ואף הגדילו לעשות כאשר שדרגו משמעותית את חווית הלקוח במרחב המקוון – עם הכניסה לחנות המותג ב-TMALL קפץ לגולשים פופ-אפ שאפשר להם לענות על כמה שאלות שהיוו סוג של מבחן אישיות שעל בסיסו קיבלו המשיבים המלצות למוצרים ייעודיים. ההמלצות הגיעו אגב לגולשים בדמות פנייה אישית שהגיעה (לכאורה כמובן) ממעצב העל בכבודו ובעצמו – במה שחיזק עוד יותר את תחושת הנאמנות של הרוכשים למותג.

דוגמה נוספת לחשיבה יצירתית ומהירה מהסוג שמחויב למציאות בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית, מגיעה אלינו ממותג הכושר Aarmy שכמו מכוני כושר רבים אחרים נאלצו לסגור את שעריהם עם פרוץ המגפה. לקברניטי החברה לא היה הרבה זמן לחשב מסלול חדש ותוך פחות משבוע הם השיקו מוצר חדש על טהרת הדיגיטל – אימוני חיים באמצעות האינסטגרם – וגם מסלול מנוי דיגיטלי חדש שהעניק למנויים גישה לספריית וידאו מלאת תוכן שהתעדכנה על בסיס יומיומי.

בסופו של דבר עליכם לזכור שתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית כשמו כן-הוא – תהליך מקצועי יסודי שבמהלכו הארגון כולו משנה אט-אט את פניו ומשיל מעצמו את דפוסי העבודה וההתנהלות של העבר. כל זאת לטובת הטמעה הדרגתית אך גם נחושה של כלים חדשים – ובעיקר צורות חשיבה חדשות שמאפיינות את העידן החדש.

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית טמונה בכך שבניגוד לדעה הרווחת, לא מדובר אך ורק בהכנסה של כלים טכנולוגיים חדישים למחזור החיים של הארגון – זהו למעשה רק אחד מהאספקטים שבאמצעותם מיושם התהליך המלא. טרנספורמציה דיגיטלית מלאה מבוססת איפוא על 5 מרכיבים שעליהם יש לתת את הדעת –

  1. חווית לקוח
  2. תחרות
  3. איסוף ושימוש נבון בדאטה
  4. חדשנות ארגונית
  5. ערך ללקוח

כל אחד מהרבדים האלו הוא עולם ומלואו – ורק השילוב שלהם יחדיו בתמהיל מושכל יניבו את התוצאה הרצויה.


הקורסים הקרובים בלהב פיתוח מנהלים

>> קורס דירקטורים ונושאי משרה בכירה
>> קורס ניהול ESG בארגונים
>> קורס ניהול פיננסי ודו"חות כספיים
>> הסמכת MBTI
>> קורס ניהול משא ומתן
>> קורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה

המאמר נכתב על ידי יורי גנקין

מייסד ומנכ"ל The Brand. עוסק בתחום הדיגיטל כבר יותר מעשור ומשמש כיועץ ומנהל קמפיינים לארגונים גדולים במגזר הפרטי והעסקי בארץ ובעולם.


יורי גנקין מרצה בתכניות

  • חדש

    הכשרת יועצים.ות לעסקים

    עולם העבודה משתנה, שכירים.ות ובכירים.ות רבים רוצים לצאת לדרך עצמאית ולפתוח בקריירה חדשה. אחד החסמים הגדולים ביותר המונעים את יישום...

    ימי ב׳ 16:00-20:15
    8 מפגשים