פתח תפריט נגישות
פודקאסט "זמן ניהול" – טרנספורמציה וחדשנות ניהולית | ד"ר יובל דרור

איך עושים זאת בפועל? וכיצד הארגון יכול להרוויח מכך?

כל ארגון ותיק, בכל תחום, חייב בעידן הדיגטל לעבור תהליך של טרנספורמציה וחדשנות ניהולית, "תהליך כזה הוא לא רק תהליך של הקמת אתר או הוספת חנות דיגטלית, זה מהפך מחשבתי עמוק שכל ארגון חייב לעשות, על מנת להצליח לבלוט בזירה התחרותית", מסביר ד"ר יובל דרור.

הצורך לעשות טרנספורמציה דיגיטלית נעוץ בבסיסו במידע. התקדמות הטכנולוגיה הובילה לכך שניתן היום למצוא הררי מידע כמעט בכל תחום שנוגע לפעילות ארגונים שונים. 

לדברי דרור, "השינוי הוא עמוק. בעצם כל המפה התחרותית השתנתה. ארגון לא מתחרה כבר רק עם הארגון מעבר לכביש, הוא מתחרה עם ארגונים מעבר לים, וגם ארגונים שהוא מתחרה איתם ביד אחת – הוא משתף איתם פעולה ביד השנייה".

ניצול נכון של המידע באופן שהארגון יוכל להפיק ממנו ערך הוא המפתח להצלחה: דרור מוסיף: "השינוי הזה מוביל גם לשינוי בתפיסת הלקוח. מה אפשר להציע לו ואיך נכון לעשות את זה. ארגונים היום מעמידים את המותג שלהם לרשות הלקוחות שלהם על מנת שיוכלו להשפיע ולקדם את עולם הערכים שלהם באמצעותו".

לדברי ד"ר דרור, מנהל שמוביל תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית בארגון צריך להבין שלא מדובר במשהו נקודתי אלא בתהליך ארוך, מקיף ועמוק, זה מהפך מחשבתי עמוק שיכול לעורר התנגדויות בארגון, וחשוב למפות את איזורי ההתנגדות הצפויים, ולשנות את שיטת המדידה והתגמול של העובדים כך שיתאימו לתרבות האירגונית החדשה. איך עושים זאת בפועל? וכיצד הארגון יכול להרוויח מכך? האזינו לפרק החמישי בפודקאסט שלנו

האזנה נעימה.

הפודקאסט פורסם לראשונה בכלכליסט


קורסים למנהלים בלהב

>> קורס פסיכולוגיה חיובית
>> קורס פיתוח מנהלים
>> קורס דירקטורים
>> הכשרת יועצים.ות לעסקים

המאמר נכתב על ידי ד"ר יובל דרור

סופר, חוקר, מרצה וסוציולוג של טכנולוגיה. משמש יועץ לחברות סטארט-אפ וחבר במספר ועדות של משרד החינוך לפיתוח תכניות לימודים חדשניות.


מאמרים מאת ד"ר יובל דרור